Copilul neiubit de parinti

Un copil neiubit de parinti poarta cu sine aceasta povara toata viata. El va fi suparat, furios, se va zbate intre dorinta profunda de acceptare din partea parintilor si revolta impotriva lor. De fiecare data cand nu performeaza la cotele pe care si le-ar dori, gandul lui automat este „Daca m-ar fi iubit ai mei, alt start as fi avut in viata”- asta e un tipar in care altul poarta vina, acest copil, acum adult, are nevoie de un tap ispasitor.

copil neiubit

Uneori adultul intelege, cu mintea lui de acum, ce s-a intamplat, le da circumstante parintilor si are o relatie buna cu ei.Dar copilul din el a ramas nevindecat si ori de cate ori se intoarce la acele amintiri se intristeaza.

Unii copii neiubiti se angreneaza in profesii care implica lucrul cu copiii sau fac ei insisi copii pe care sa ii iubeasca. Poate uneori confunda iubirea cu educatia si ii iubesc atat de mult, incat nu le mai impun limite.

O alta confuzie frecventa este intre distanta fizica si cea emotionala. Observ pe fetele interlocutorilor mila si compatimire cand, intr-o discutie oarecare, le povestesc cum am stat la bona pana la 5 ani si ai mei ma vizitau miercurea, luandu-ma acasa pentru sfarsitul de saptamana. Discutia este intrerupta pentru ca ei vor sa isi exprime regretul. Eu le spun ca nu am nici o problema, ca am fost foarte fericita in acea perioada, am crescut frumos alaturi de niste oameni de care am fost foarte atasata, simtindu-ma iubita in acelasi timp si de parintii mei. De regula nu sunt crezuta.

Am intalnit un copil neiubit perfect impacat cu ideea. O persoana calda, iubitoare, onesta, deschisa. Am intrebat-o cum a facut, mai ales ca are si frati, care au fost iubiti.Mi-a raspuns ca e simplu, ea transforma neiubirea in iubire si ca viata o compenseaza pe alte parti.

Ceea ce pentru ea e simplu, pentru altii e greu.Un prim pas este sa isi recunoasca sentimentele: isi urasc mama, dar nu este voie sa iti urasti mama si atunci ascund adanc-adanc ura si o acopera cu furie sau tristete.Pai da-ti voie sa simti ceea ce simti deja! Elibereaza-te, iarta-te, iubeste-te! Macar iubeste-te tu, daca maica-ta nu o face!

Apoi  trebuie sa faca cumva sa inteleaga perspectiva parintilor si faptul ca au facut tot ce au putut ei mai bine cu instrumentele pe care le aveau atunci. Apoi sa ii ierte. Si sa o ia de la inceput cand recidiveaza.

La un alt nivel, cel spiritual, oamenii astia, parintii, sunt tot niste oameni care doar s-au nascut inaintea copiilor lor, iar copiii s-au folosit de trupurile lor ca sa vina pe lume.Nu iti datoreaza nimic, opreste-te sa mai pretinzi!

sursa foto: http://www.sfatulparintilor.ro

Lasă un răspuns

