Da-mi ce am nevoie, nu ce vrei tu!

Intr-o seara il durea burtica pe bebelusul de 8 luni si plangea. I-am spus surorii de 4 ani ca ma duc sa ii fac un ceai. Ea imi raspunde „Dar mami, si pe mine ma doare burtica”. „Bine, am sa iti fac si tie un ceai”.

Ii fac lui si i-l dau, intarziind sa ii fac si ei. Speram de fapt sa uite, mai ales ca ceaiul  de bebelusi tocmai se terminase si trebuia sa improvizez.

In mai putin de 10 minute ea vine si se impinge in mine: „mami, ma iubesti?”.

„Sigur ca te iubesc. Te iubesc pana la luna, la planete si inapoi.”

„Atunci de ce nu imi faci si mie ceai?”

„Iti fac chiar acum” , ii raspund si plec spre bucatarie cu speranta intr-o iluminare brusca. Gasesc un ceai de menta la plic si i-l fac, stiind ca ma va intreba de ce este altfel.

„Asta este ceai de care i-ai facut lui Bubu?”

„Nu, asta e ceai de copii. Bubu a avut ceai de bebelusi. Copiii si bebelusii beau ceaiuri diferite, asa cum si laptele e diferit”- ma aud spunand si sunt deodata multumita cu explicatia, stiu ca face sens si conflictul e aplanat.

Ma gandeam cum, de unde are ideea asta, ca trebuie sa primeasca fix aceleasi lucruri , ca dovada a iubirii mele. Eu m-am gandit mereu ca trebuie sa ofer diferit, in functie de nevoile fiecaruia.

a darui)

In cartea „Copil bogat, copil istet” , Robert T. Kiyosaki  vorbeste despre diferentele dintre el si fratii sai, precum si despre atitudinea tatalui lor in aceasta privinta:

„Tatal meu stia ca nu toti copiii invata in acelasi fel.Una dintre surorile mele este o mare artista, straluceste in arta culorii si design. Astazi, lucreaza ca artist comercial.Cealalta sora a mea este calugarita si este foarte apropiata de mediul inconjurator. Ii place sa fie in armonie cu toate fiintele si creatiile lui Dumnezeu. Fratele meu invata intr-un mod foarte fizic. Ii place sa faca si sa invete lucruri cu mainile.Dati-i o surubelnita si o sa vrea sa repare ceva. Se pricepe, de asemenea, sa comunice foarte bine, motiv pentru care ii place sa ii ajute pe altii. De aceea, cred, ii place sa lucreze la Banca de Sange. Ii place sa-i calmeze pe oamenii nervosi si le cere sa doneze sange pentru a-si ajuta semenii.As spune ca eu am bune insusiri intrapersonale, fapt ce imi permite sa imi inving teama si sa fiu un om de actiune. De aceea imi place sa ma ocup de afaceri si de investitii, de aceea mi-a placut sa fiu marinar sau sa pilotez un elicopter militar in Vietnam. Am invatat sa-mi inving teama si s-o transform in entuziasm.

Tata a avut intelepciunea de a-si incuraja copiii sa-si gaseasca geniul propriu si modul propriu de a invata.Stia ca fiecare dintre copiii lui era diferit, avea alt fel de inteligenta, invata in felul sau…desi proveneau cu totii din aceiasi parinti.”

Am intalnit parinti care au mai multi copii si care par pierduti in ideea asta de a le oferi in mod egal copiilor. Dupa cum am intalnit si copii care pretind sa primeasca egal cu fratele/fratii, nici unii nu se gandesc parca la nevoi, vocatii, destine.

Am intalnit si cazuri in care parintele ofera copilului ce are sau ce crede el ca e mai bine. „Uite, ia cutia asta de suc de piersici” „Pai nu imi trebuie, e dulce si mie imi e sete de apa” „Ia-o, stii cat e de bun sucul de piersici, e natural, are foarte multe vitamine, sa vezi ce bine iti va face!”. Va e familiar scenariul? Poate sa fie oricat de bun si de vitaminizat sucul de piersici si chiar altcuiva sa ii faca foarte bine sau aceleiasi persoane in circumstante diferite, doar ca acum, aici, persoana asta are nevoie de apa.

In fine, copilul accepta sucul sa nu mai prelungeasca dezbaterea si ramane cu convingerea ca nu a fost inteles, in timp ce parintele are certitudinea ca i-a facut un mare bine.

sursa foto: http://www.webcultura.ro

Lasă un răspuns

