Cum ma iubesc eu pe mine

Este un concept foarte popular „iubeste-te mai intai pe tine insuti”. Am auzit de cateva ori exemplul cu masca de oxigen in avion, acolo instructiunile sunt clare : adultii isi pun ei mai intai masca si apoi copiilor .Normal, daca lesina dupa ce ii aseaza masca copilului, acesta va sti ce sa faca?

Dau tema asta clientilor in terapie ca tema de casa. Cer o pagina ca raspuns si vin 3-4 randuri inapoi.Am zis sa scriu si eu cum ma iubesc pe mine, sa dau un exemplu, ca nu vreau sa fiu ca popa – sa faci ce zice, nu ce face.

In primul rand nu ma iubesc tot timpul. Nu ma iubesc atunci cand las gandurile negre sa ma invadeze, cand sufar de scenarita (negativa) si caut vinovati pentru ce nu imi convine in scenariul meu de viata. Pot sa fiu suparata si pe mine insami, ca am luat acele decizii care m-au adus aici. Atunci caut solutii drastice, urgente, care sa schimbe peste noapte (quick fix) realitatea urata.

Dar cand ma iubesc…

ma iubesc

Sunt atenta la nevoile corpului meu : mananc atunci cand mi-e foame, chiar daca asta inseamna sa aman sau sa renunt la o treaba importanta si urgenta. Fac exercitii fizice, insa nu reusesc sa ma extenuez in clase de aerobic, unde sa strige cineva la mine ca nu fac destul de bine/ mult/repede. Dorm atunci cand mi-e somn- adevarul este ca ma doare capul daca nu sunt odihnita si imi vine sa latru la oricine intra in raza mea vizuala. Ma imbrac ingrijit si ma machez pentru ca asta e imaginea pe care imi place sa o vad in oglinda, imi da o stare buna si cand ploua afara sau eu nu sunt neaparat pe un nivel energetic ridicat. Ma duc la cosmetica pentru mine, sa ma simt bine si nu neaparat de Paste, Craciun si Concediu.

Sunt atenta la nevoile sufletului meu: ma bat cordial pe spate si imi trimit un pupic in oglinda atunci cand reusesc ceva pentru care am fost concentrata si a necesitat efort, apoi imi iau un timp sa celebrez inainte de a trece la urmatoarele treburi de pe lista de „to do”. Imi iau timp doar pentru mine, in care sa imi adun gandurile, fie ca stau singura, hoinaresc prin magazine -windows shopping- sau fac o baie calda.Practic recunostinta si multumesc pentru lucrurile bune din viata mea.

In plan mental imi aleg lecturi care ma ajuta sa evoluez, ma ajuta profesional si ma calibreaza pe acea frecventa in care „se poate”. Petrec timp in compania persoanelor care au aceleasi valori ca mine si aceeasi lentila prin care privesc lumea ( nu ma intereseaza barfele, discutiile marunte de trecut vremea, caci consider timpul cea mai pretioasa resursa, nu ma intereseaza ce merge prost decat daca ai si un plan concret pentru schimbare in bine). Aleg sa nu primesc adevarul altcuiva daca nu corespunde cu al meu, cu alte cuvinte nu las voci exterioare sa o acopere pe a mea. Primesc cu bucurie un feed back bine intentionat – bine intentionat nu inseamna ca ma lauda neaparat, ci ca persoana incearca sa fie cat mai obiectiva in a spune ce a fost bine si ce a fost mai putin bine.

Cam asa…sunt convinsa ca nu am scris tot.

Tu cum te iubesti pe tine?

sursa foto: http://www.psychologies.ro

2 gânduri despre “Cum ma iubesc eu pe mine

  1. Frumoasă postare, mulțumesc pentru sinceritate. Referitor la subiect: Simțul matern accentuat mă obligă mai întâi să pun masca de oxigen copilului… și apoi să mă gândesc la mine… Fiind o fire hărnicuță, mereu reușesc să nu mă neglijez, astfel mi-e sufletul împăcat și arhiplin de iubire. Toate gândurile bune!

Lasă un răspuns

