Atitudinea face toti banii- studiu practic pe emisiunea „Vocea Romaniei”

Ma uitam aseara la Vocea Romaniei, cu gandurile ratacind aiurea, cand vad un duel compus dintr-o pereche de tineri, un el si-o ea. El cuceritor, stapan pe situatie, hotarat sa invinga. Ea emotiva si cam atat, preocuparea cea mai mare fiind ca i se va inrosi fata. Intre celelalte ganduri care imi alergau atunci prin cap il prind pe cel care spune :”e clar ca el va merge mai departe, bazat strict pe atitudine, pisicuta aia nu are cum sa arate prea mult”. Gandul mi se confirma si incepe sa devina interesant.

Urmatoarea pereche, doua fete, cantareata trupei Marfar si o tanara speranta de 16 ani. Cantareata consacrata are un discurs in care spera sa nu fie napadita de emotii, la fel ca prima data. Inconstienta tineretii vorbeste prin gura fetei : „ma simt grozav, am venit sa arat ce pot si sa trec mai departe”. Bun, aceeasi situatie, un concurent hotarat si unul ezitant, va castiga cel hotarat. Astept sa cante- nu ma pricep sa fac diferentele- si apoi astept votul cu interes crescand. Da, am avut dreptate, este aleasa fata hotarata ! Mai mult, fata emotiva de la Marfar spune ca doreste sa fie salvata pentru a capata incredere si, dupa ce nu a fost salvata, spune ca nu intelege cu ce a gresit. A gresit ca a venit sa ceara ceea ce trebuia sa aiba in buzunar de acasa- INCREDEREA ! Daca se uita la cum a cantat sa afle cu ce a gresit, ramane in ceata la nesfarsit, caci nu se uita unde trebuie.

pisica-leu

Urmatoarea pereche: un muzician consacrat intr-un stil de muzica, pus sa cante altceva decat stie si o tanara abramburita care nu stie cum a ajuns pana acolo, fara miza.Vazand si cum merg repetitiile, ma gandesc: mult mai usor construiesti o casa de la zero decat sa repari una, mult mai usor inveti un novice decat recanalizezi pe cineva care are niste tipare. Ii spun sotului : ea va trece mai departe. Si, desigur, am avut dreptate.

Cand abia ma incalzisem s-a terminat emisiunea. O astept pe cea de vinerea urmatoare sa vad in cate cazuri atitudinea este cea care conteaza.

Tot despre atitudine la aceasta emisiune, dar in fata vietii in general, mi-a atras atentia o discutie infierbantata intre Loredana si Tudor Chirila. Tudor a pus in scena un moment depresiv, cu totul neapreciat de colegii lui antrenori. Totusi, sala s-a ridicat in picioare, si nu ca sa arunce cu oua. Loredana ii spune lui Tudor ca era prea depresiv momentul, acesta replica : „si depresia face parte din viata”, apoi Loredana isi afirma credintele ei :”noi trebuie sa distram oamenii, sa le dam speranta”, iar Tudor ii spune si repeta :”nu iti impune punctul de vedere”.

Ce vreau sa subliniez la discutia de mai sus

-da, depresia face parte din viata si optimismul exacerbat nu foloseste nimanui; imi povestea cineva despre o persoana extraordinar de placuta, mereu vesela, calda si pozitiva, care emana optimism, moment in care a sunat un clopotel de alarma in capul meu. Mai tarziu in conversatie imi spune ca „atunci cand pica, nu vrea sa vada pe nimeni si nu iese din casa 3 zile pana la o saptamana”. Adica nu este un super om persoana asta, doar face eforturi mai mult timp pentru a mentine o stare buna, eforturi pe care le compenseaza ulterior cu iesitul din circuit.

-imperativul „trebuie sa fie” este relativ, circumstantial. Poate cand esti suparat pe viata te ajuta sa asculti o muzica de taiat venele ca sa iti consumi mai repede supararea

A, da, era sa uit comentariul Loredanei despre cum stie ea ca Tudor este fericit, pentru ca are un copil si are motive sa fie fericit. Loredana nu a auzit ca nu exista o relatie de determinism intre realitatea fizica a unei persoane si felul in care se simte aceasta ( in ipoteza in care exista o viata dupa moarte si o va reintalni pe Madalina Manole, eu zic sa o certe ca s-a sinucis cand era asa fericita ca avea un copil!)

sursa foto: http://www.trilulilu.ro

4 gânduri despre “Atitudinea face toti banii- studiu practic pe emisiunea „Vocea Romaniei”

  1. Ma bucur ca mai vede cineva in emisiunile astea un adevarat regal de analiza psihologica 🙂 O sa scriu si eu candva despre asta, prea nu ma intelege lumea de ce sunt fan infocat al genului.
    Referitor la ce ai scris, sunt absolut de acord cu „depresia face parte din viata”, mai ales ca ma confrunt personal cu acceasi situatie – deseori daramata, rareori optimista, dar ceilalti vad doar latura super-tonica. Loredana are, poate, intentii bune, doar ca e evidenta lipsa de cultura si influenta literaturii motivationale pentru mase. In schimb, am avut surpriza sa o vad pe Andreea Raicu (pe care as fi incadrat-o in acceasi categorie) povestind la televizor cum a trait ea insasi depresia. E o pastila de psihologie pe Digi 24 zilele astea, cu scopul de a convinge poporu’ ca bolile psihice sunt reale, normale si mai raspandite decat s-ar crede.

    • Acum ma gandesc si eu ca ceilalti vad la tine ce decizi tu sa le arati, poate nu ai chef sa te certe ca esti depresiva sau sa te scoata cu forta de acolo.
      Pe Andreea Raicu nu am studiat-o suficient sa imi dau cu parerea, citisem un articol pe blogul ei Loredana style, dar nu am convingerea ca era scris de ea ( sau macar nu in stare lucida).
      Cat despre Digi 24, bravo lor.Acuma, adevarata boala psihica e aia de ai nevoie de pastile si nu poti functiona, restul lucrurilor sunt parfum, le avem cu totii.

  2. Mi-a plăcut atat de mult modul în care ai abordat ideile… Adevărul este că, atata vreme cat ești cu picioarele pe pămant, poți vedea sau să prevezi cum decurg lucrurile. Asta cand privești din exterior. Uneori, cand ești în interior, te cam pierzi (nu vorbesc despre tine, ci despre om, în general). Aspectele abordate de tine, după părerea mea, sunt cele mai importante pe care, dacă le-ar cunoaște adolescenții, ar trece mai ușor de faza neacceptării de sine și a influenței imense a părerilor celorlalți.
    A, și să nu uit, m-ai dat gata cu fraza…
    *A gresit ca a venit sa ceara ceea ce trebuia sa aiba in buzunar de acasa- INCREDEREA ! Daca se uita la cum a cantat sa afle cu ce a gresit, ramane in ceata la nesfarsit, caci nu se uita unde trebuie.*
    M-am regăsit puțin în această atitudine și m-am trezit la realitate. Dacă trec de pragul din decembrie, să știi că datorită acestei treziri am făcut-o. Dacă nu trec, nu înseamnă că tu ești de vină, ci că m-am deșteptat prea tarziu.
    Mulțumesc!

    • Ai dreptate, Bianca, cand esti in interior te pierzi. Personal, cer 2-3 pareri ale unor persoane in a caror judecata am incredere.
      M-as bucura sa iti foloseasca ceva din ce am scris, stii vorba aia, daca am influentat/ajutat cel putin o persoana prin munca mea, atunci totul a avut un rost! Multa bafta la ce ai de realizat!

Lasă un răspuns

